مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی
نوشته شده توسط : atiyhe

نکات اولیه مهم بلافاصله بعد از عمل بلفاروپلاستی

معمولا دوره استراحت‌های بعد از جراحی پلک برای افراد کسل کننده و دیر گذر است. بسیاری از بیماران می خواهند هر چه سریع‌تر نتایج عمل خود را مشاهده کنند. در خصوص مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی باید بگوییم که اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای عمل بلفاروپلاستی می‌توانید فردی را به عنوان همراه با خود ببرید تا پس از پایان عمل همراه شما باشد؛ البته این نکته الزامی نیست چون شما با چشمان باز و دید نرمال ترخیص خواهید شد.

از دیگر نکات و مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی که بلافاصله بعد از عمل جراحی باید به آن توجه کنید این است که اگر دچار کلافگی و ناراحتی هستید، باید بدانید که این موارد کاملا طبیعی بوده و با گذشت زمان و رعایت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی کاهش یافته و از بین می‌رود. همچنین قرمزی و التهاب بلافاصله بعد از جراحی پلک کاملا موضوعی طبیعی بوده و به مرور از بین می‌رود.

نکته بعدی که موجب نگرانی افراد نیز شده این است که افراد بعد از باز کردن پانسمان متوجه عدم تناسب و همخوانی چشم و ابروها با هم می‌شوند. در این خصوص جای نگرانی نیست و دلیل آن این بوده که سرعت ترمیم زخم ها در دو پلک مشابه نیست. البته باید این نکته را ذکر کنیم که اگر شما جراح خوبی را برای جراحی انتخاب نکنید حتی با رعایت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی ممکن است در کوتاه مدت دچار عدم تقارن چشم‌ها شوید که کاملا طبیعی است و در بلند مدت رفع خواهد شد.

بلافاصله پس از عمل بلفاروپلاستی ممکن است دچار ریزش اشک شوید. یا اگر چشم شما خشک شده استفاده از پماد و قطره موجب رفع این عارضه می‌شود. البته ممکن است پس از ریختن قطره دو بینی داشته باشید که این مشکل پس از چند دقیقه برطرف خواهد شد.

مصرف داروها بعد از عمل بلفاروپلاستی

یکی از مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی استفاده از دارو است. پس از جراحی زیبایی پلک پزشک شما قطعا برای شما داروهای مختلفی را تجویز می‌کند و شما باید برای بهبود جراحی به موقع و به صورت دقیق داروها را مصرف نمایید. همچنین ممکن است با توجه به نظر پزشک مجبور باشید مصرف برخی داروها برای مدتی قطع کنید.
برای مثال داروی آسپرین از آن دسته داروهایی بوده که باید چند روز قبل از جراحی بلفاروپلاستی و مدتی پس از جراحی مصرف آن را متوقف کنید. احساس سوزش و خشکی و کشیدگی پلک از جمله مشکلاتی است که اکثر بیماران با آن رو به رو هستند. برای رفع این مشکلات پزشک برای شما پماد تجویز می کند که باید آن را سر وقت مصرف کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: